Dragkjedja

Min tjockast jacka som verkligen behövs just nu i detta eländiga kallväder, har gått sönder i dragkjedjan! Den bara delade sig hela tiden! Så jag tog fram den tunnare jackan, detta var då det inte hunnit bli så kallt!
Men nu när det återigen blev kallväder så kände jag att den inte alls räckte till!
Ut på byn och jagade en dragkjedja! Som tur är så har jag en vän och bilkårist som haft försäljning förut på sygrejer! Ringde henne då det inte fanns en dragkjedja att uppbringa på byn! Hon hade en i svart.
Hem och började sprätta, då upptäcker jag att , ingen tråd!! Efter att detta blev inhandlat idag så fortsatte jag! Och jag brukar säga att jag syr hellre 10 knapphål än en dragkjedja!
Men, nu är det då isatt en ny dragkjedja så jag slipper frysa !
Sedan kom Enzo och Nadja förbi och hon hade handlat en semletårta!:-) Inte bra för vikten, men oj va gott!!
Angelica och per kom , de skulle på dop av Sara och Jonahs lilla Vera, även Ida kom för de skulle följas dit!
Roligt att träffa Ida igen, hon bor ju så långt neråt landet numera! Hon hade dessutom blivit färdig sjuksköterska, inte illa!

Nej nu trorjag att jag ska plocka fram mina pärlor en stund!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0