Raspeballer

Ja så heter det tydligen på norska:-) Det är kams på norrländska eller palt för de som inte förstår!
Har iaf gjort det nu och Angelica och Per ska då äta med oss ikväll! Det är nåt som Kin@   tyckte blev gott och då det var enklare än att stå och skala potatis och riva m.m så måste jag ju prova iaf!
Har nu gjort snart två veckor på lagret och det går bara bra! Är ju förstås en hel del nytt, men det får ju lov att komma vartefter!
Nu ska jag börja till veckan med att gå tvärsemot Kjell-Roger! Så på måndag börjar jag då att gå hela dagar! Den veckan går jag mån-ons hela dagar och blir sedan ledig i hela sju(7) dagar! För att gå på veckan efter på torsdag och gå tors-fred och ledig lö-sön och så går jag då mån-ons och ledig i sju dagar igen! Blir perfekt!
Blir ju flera dagar att vila igen sig på det viset!
Stackars Hoss! Han har jobbigt nu! Igår när vi höll på med middagen så var han i buren en stund, de får växla han och Sussie!
Vi kikade då på honom och funderade vad han höll på med! Han bökade ihop fällen till en knöl och så "parade" han sig med fällen:-) Inte lätt för honom!
Men förhoppningsvis ska väl Sussie snart ha löpt färdigt!

  








Kommentarer
Postat av: Kin@

stackars min pojk - hoppas det lugnat sig nu!
kramiz

2008-05-22 @ 22:52:26
URL: http://kinalevin.blogg.se
Postat av: Anonym

Köpte mer "Raspeballs" mjöl igår, när vi var till Vilhelmina:)
Flyttar ni till stugan nu eller...

kramiz

2008-05-23 @ 18:42:49
URL: http://kinabloggeri.familjenlevin.com/
Postat av: Arne Bengtsson

Jag är ledsen.

Du förstår tydligen inget heller.

Det är vare sig kams eller palt.

Det är helt enkelt kroppkakor.



En gammal norrlänning från skog och mark och som levt på alla tre sakerna.

2008-08-21 @ 18:22:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0